Algemene voorwaarden

Artikel 1 - Identiteit van de ondernemer

BAUWARE

Brielstraat 87 / 2-02

9990 MALDEGEM

Telefoonnummer: +32 (0)495.70.04.47

E-mailadres: info@bauware.be

Btw-identificatienummer: BE0778.600.093

, Hierna “ondernemer”, of “BAUWARE”, of “ons/onze”

Artikel 2 - Toepasselijkheid

1. Op elke bestelling, koop-verkoop, prestatie, factuur, bestelbon of overeenkomst zijn deze algemene verkoopvoorwaarden (hier omschreven als “algemene voorwaarden”) van toepassing. Elke klant wordt onweerlegbaar geacht deze te kennen en zonder voorbehoud te accepteren.

2. Afwijkingen, wijzigingen, en /of aanvullingen van deze Algemene Voorwaarden zijn slechts geldig en kunnen BAUWARE slechts worden tegengeworpen indien en voor zover de heer Matisse Bauwens namens Bauware deze uitdrukkelijk, voorafgaand en schriftelijk heeft aanvaard. Bij gebrek daaraan blijven de Algemene Voorwaarden onveranderd en onverminderd van toepassing. Noch zullen Koopvoorwaarden van klanten voorrang hebben op onze Algemene Voorwaarden.

3. Indien één of meerdere bepalingen in deze algemene voorwaarden op enig moment geheel of gedeeltelijk nietig zijn of vernietigd worden, dan blijft de overeenkomst en deze voorwaarden voor het overige in stand en zal de betreffende bepaling in onderling overleg onverwijld vervangen worden door een bepaling dat de strekking van het oorspronkelijke zoveel mogelijk benaderd.

4. Situaties die niet in deze algemene voorwaarden zijn geregeld, dienen te worden beoordeeld ‘naar de geest’ van deze algemene voorwaarden.

5. Onduidelijkheden over de uitleg of inhoud van één of meerdere bepalingen van onze voorwaarden, dienen uitgelegd te worden ‘naar de geest’ van deze algemene voorwaarden.

Artikel 3 – Offertes - bestellingen

1. Indien een offerte een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in de offerte vermeld. Indien er geen datum op de offerte wordt vermeld zijn de prijzen 7 dagen geldig.

2. Alle prijzen/inlichtingen/prijslijsten vermeld op de website, gelden niet als een offerte en worden niet als bindend geacht. Deze zijn ten allen tijde indicatief en vrijblijvend. Deze prijzen kunnen dan ook steeds gewijzigd worden, zonder voorafgaand bericht.

3. De offerte is vrijblijvend. De klant is gerechtigd het aanbod/offerte te wijzigen en aan te passen.

4. Het aanbod/offerte bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten en/of diensten. Indien er in de offerte een indicatie staat van prestaties, dan betreft dit ten allen tijde een indicatie, een richtprijs in geval van de meest gunstige doch reële omstandigheden, meerwerken ten gevolge van onvoorziene omstandigheden kunnen ten allen tijde, zonder voorafgaand bericht noch akkoord worden doorgerekend.

5. Alle afbeeldingen, specificaties gegevens in het aanbod/offerte zijn indicatie en kunnen geen aanleiding zijn tot schadevergoeding of ontbinding van de overeenkomst.

6. Afbeeldingen bij producten zijn een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten. Bauware kan niet garanderen dat de weergegeven kleuren exact overeenkomen met de echte kleuren van de producten.

7. Elk aanbod/offerte bevat zodanige informatie, dat voor de consument duidelijk is wat de rechten en verplichtingen zijn, die aan de aanvaarding van het aanbod/offerte zijn verbonden.

8 . U verbindt zich ertoe om bij uw bestelling en/of de opdracht steeds alle noodzakelijke informatie ter uitvoering van de werken en/of levering van de producten te verlenen, bij gebreke waaraan u zich niet kan beroepen op gebreken, welke zouden voortspruiten uit het niet-verlenen van deze informatie. U bent tevens zelf verantwoordelijk voor de juistheid en de volledigheid van de door u verstrekte informatie. Wij zijn gerechtigd om er volledig op te vertrouwen dat de informatie met betrekking tot uw bestelling en/of opdracht, voor wat betreft de inhoud en de vorm, die wij van u ontvangen, de correcte gegevens zijn.

Artikel 4 - De overeenkomst

1. De overeenkomst komt, tot stand op het moment van schriftelijke aanvaarding door de klant van het aanbod/offerte en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden. Iedere bestelling middels de website betreft een schriftelijk akkoord van deze voorwaarden.

2. Indien de consument het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt de ondernemer onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod. Zolang de ontvangst van deze aanvaarding niet door de ondernemer is bevestigd, kan de consument de overeenkomst ontbinden.

3. Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft de ondernemer passende technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van data en zorgt hij voor een veilige webomgeving. Indien de consument elektronisch kan betalen, zal de ondernemer daartoe passende veiligheidsmaatregelen in acht nemen.

4. De ondernemer kan zich - binnen wettelijke kaders - op de hoogte stellen of de consument aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, evenals van al die feiten en factoren die van belang zijn voor een verantwoord aangaan van de overeenkomst op afstand. Indien de ondernemer op grond van dit onderzoek goede gronden heeft om de overeenkomst niet aan te gaan, is hij gerechtigd gemotiveerd een bestelling of aanvraag te weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden.

5. In geval van een duurtransactie is de bepaling in het vorige lid slechts van toepassing op de eerste levering.

6. Iedere overeenkomst wordt aangegaan onder de opschortende voorwaarden van voldoende beschikbaarheid van de betreffende producten.

7. Onze diensten in het kader van een duurovereenkomst kunnen ten allen tijde herzien worden in functie van uw behoeften. Wij werken immers op lange termijn met onze Klanten en dragen de “customer centricity” hoog in het vaandel. Onze medewerkers staan elke dag klaar om u een optimale gebruikerservaring van uw IT omgeving te laten beleven.

8. Bij het plaatsen van een elektronische bestelling en/of opdracht bij ons dient u zichzelf te identificeren, en wordt u door ons geïdentificeerd, door het gebruik van een identificatie die door ons wordt verstrekt en die bestaat uit een (combinatie van) klantnaam, klantnummer en andere vormen van identificatie, waaronder een wachtwoord of andere code (hierna samengevoegd genoemd “Klantidentificatie”).

Wij kunnen de veiligheid van het Internet en de mogelijkheid van onderschepping of verstoring van gegevens die door u zijn overgezonden met gebruik van de juiste Klantidentificatie echter niet garanderen en kunnen hiervoor door u op geen enkele wijze aansprakelijk worden gesteld. Wij zijn gerechtigd om volledig te vertrouwen op de inhoud en vorm van uw bestellingen en/of opdrachten die werden geplaatst met gebruik van de Klantidentificatie. Wij zijn bijgevolg gerechtigd om aan u te leveren, te presteren, te factureren en door u betaald te worden met betrekking tot de bestellingen en/of opdrachten geplaatst met uw Klantidentificatie.

U bent volledig en alleen verantwoordelijk voor het gebruik en de geheimhouding van de door ons aan u toegekende Klantidentificatie. In geval van verlies of misbruik van de Klantidentificatie ten gevolge waarvan wij schade lijden, dient u ons hiervoor integraal te vrijwaren en schadeloos te stellen. U dient zodanige veiligheidsmaatregelen en procedures te voorzien ten einde te garanderen dat de uw toegekende Klantidentificatie uitsluitend door bevoegd personeel en voor geautoriseerde doeleinden gebruikt wordt. In het bijzonder dient u bij verlies, bij misbruik of bij poging tot misbruik van de Klantidentificatie, ons onmiddellijk nadat u daarvan kennis heeft of had moeten hebben op de hoogte te brengen en alle nodige maatregelen te nemen ten einde de gevolgen hiervan tot het uiterste te beperken. Wij dragen geen enkele verantwoordelijkheid voor ontstane schade in de periode tussen het verlies/misbruik en de aangifte ervan door u.

Artikel 5 - De prijs

1. Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de aangeboden producten en/of diensten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in btw-tarieven. Zoals vermeld in artikel 3 wordt er behoudens andersluidende vermelding op de offerte een geldigheidsduur van 7 dagen voorzien. Daarnaast conform artikel 3.4 wordt iedere offerte geacht rekening te houden met de meest gunstige omstandigheden, meerwerken ten gevolge van onvoorziene omstandigheden kunnen ten allen tijde, zonder voorafgaand bericht noch akkoord worden doorgerekend.

2. In afwijking van het vorige lid kan de ondernemer producten of diensten waarvan de prijzen gebonden zijn aan schommelingen op de financiële markt en waar de ondernemer geen invloed op heeft, met variabele prijzen aanbieden. Deze gebondenheid aan schommelingen en het feit dat eventueel vermelde prijzen richtprijzen zijn, worden bij het aanbod vermeld. Voorbeelden (dit betreft een illustratieve opsomming, geen limitatieve opsomming):

– kostprijs van (één of meerdere onderdelen van) de producten; prijsverhoging door de fabrikant en/of toeleverancier;
– vervoers- en opslagkosten, verpakkingskosten;
– lonen en sociale lasten;
– belastingen, taksen, heffingen, invoer- of export rechten;
– valutaschommelingen;
– verzekeringspremies.

Indien de prijs met 20% of méér stijgt, behoudt u het recht om binnen de zeven (7) dagen na kennisgeving ervan uw bestelling aan de nieuwe prijs te annuleren bij aangetekend schrijven.

3. De in het aanbod van producten of diensten genoemde prijzen zijn exclusief BTW tenzij anders bedongen.

4. Alle prijzen zijn onder voorbehoud van druk – en zetfouten. Voor de gevolgen van druk – en zetfouten wordt geen aansprakelijkheid aanvaard. Bij druk – en zetfouten is de ondernemer niet verplicht het product volgens de foutieve prijs te leveren.

5. Wij zijn gerechtigd om onze prijzen met een repetitief karakter (bv. “Managed Services for End-User”, “Managed Services for Infrastructure”, …) zonder enige kennisgave jaarlijks aan te passen in functie van de index van de consumptieprijzen.

6. Indien tijdens de uitvoering van onze opdracht kleine accessoires vereist zijn die niet voorzien waren in het oorspronkelijke voorstel (kabels, tape, netwerkkaart, …), zullen deze afzonderlijk worden aangerekend.

Artikel 6 - Conformiteit en Garantie

Voor wat de garantie betreft is de wet van 1 september 2009 van toepassing.

De garantietermijn voor nieuwe BAUWARE producten is twee jaar, te rekenen vanaf de datum van aankoop, dan wel, indien op de datum van aankoop het product niet direct wordt afgeleverd, de datum van aflevering van het product. De garantie is alleen van toepassing voor de eerste eigenaar van het product alsook de nieuwe producten. De garantie is bovendien alleen van toepassing indien een origineel aankoopbewijs kan worden overgelegd.

De garantietermijn voor “refubished” toestellen/2de hands toestellen is 30 dagen, te rekenen vanaf de datum van aankoop, of de datum van aflevering van het product indien deze plaatsvindt voor de aankoop.

BAUWARE garandeert dat de te leveren zaken voldoen aan de gebruikelijke eisen en normen die daaraan kunnen worden gesteld aan particulier gebruik en vrij zijn van welke gebreken ook. Indien herstel of vervanging niet mogelijk is, danwel redelijkerwijze niet van BAUWARE kan worden gevergd, dan behoudt BAUWARE zich het recht voor de marktwaarde van het ingezonden product te vergoeden. Indien een onderdeel binnen de garantietermijn van het product wordt vervangen, blijft de oorspronkelijke garantietermijn van het product ook op dit onderdeel van kracht. De oorspronkelijke garantietermijn wordt derhalve niet verlengd of vernieuwd door tussentijdse vervanging. Wanneer een defect optreedt, dient dit uiterlijk binnen een maand na vaststelling hiervan schriftelijk kenbaar te worden gemaakt aan BAUWARE. Geen enkele aanspraak op garantie bestaat en elke garantie vervalt indien het defect het gevolg is van:

a) reparatiewerkzaamheden die niet door BAUWARE is uitgevoerd;

b) professioneel en oneigenlijk gebruik, derhalve gebruik voor een ander doel dan waarvoor het product bestemd is;

c) veranderingen aan het product, die zonder toestemming van BAUWARE zijn uitgevoerd;

d) het gebruik van niet originele BAUWARE onderdelen;

e) normale slijtage en of slecht onderhoud;

f) invloeden van buitenaf, zoals de inwerking van vocht (transpiratievocht, condens of anderszins


Artikel 7 - Levering en uitvoering

1. De ondernemer zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen en bij de uitvoering van bestellingen van producten en bij de beoordeling van aanvragen tot verlening van diensten.

2. Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan het bedrijf kenbaar heeft gemaakt.

3. Alle levertermijnen zijn indicatief. Aan eventuele genoemde termijnen kan de consument geen rechten ontlenen. Overschrijding van een termijn geeft de consument geen recht op schadevergoeding.

4. In geval van ontbinding conform het lid 3 van dit artikel zal de ondernemer het bedrag dat de consument betaald heeft zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding, terugbetalen.

5 Indien levering van een besteld product onmogelijk blijkt te zijn, zal de ondernemer zich inspannen om een vervangend artikel beschikbaar te stellen. Uiterlijk bij de bezorging zal op duidelijke en begrijpelijke wijze worden gemeld dat een vervangend artikel wordt geleverd. Bij vervangende artikelen kan het herroepingsrecht niet worden uitgesloten. De kosten van een eventuele retourzending zijn voor rekening van de ondernemer.

6 Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij de ondernemer tot het moment van bezorging aan de consument of een vooraf aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.

Artikel 8 - Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging

Opzegging

1. De consument kan een overeenkomst die voor onbepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, te allen tijde opzeggen met inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één maand.

2. De consument kan een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, te allen tijde tegen het einde van de bepaalde duur opzeggen met inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één maand.

3. De consument kan de in de vorige leden genoemde overeenkomsten:

· te allen tijde opzeggen en niet beperkt worden tot opzegging op een bepaald tijdstip of in een bepaalde periode;

· tenminste opzeggen op dezelfde wijze als zij door hem zijn aangegaan;

· altijd opzeggen met dezelfde opzegtermijn als de ondernemer voor zichzelf heeft bedongen.

Verlenging

4. Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, mag niet stilzwijgend worden verlengd of vernieuwd voor een bepaalde duur.

4. In afwijking van het vorige lid mag een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van dag- nieuws- en weekbladen en tijdschriften stilzwijgend worden verlengd voor een bepaalde duur van maximaal drie maanden, als de consument deze verlengde overeenkomst tegen het einde van de verlenging kan opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste één maand.

5. Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten of diensten, mag alleen stilzwijgend voor onbepaalde duur worden verlengd als de consument te allen tijde mag opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste één maand en een opzegtermijn van ten hoogste drie maanden in geval de overeenkomst strekt tot het geregeld, maar minder dan eenmaal per maand, afleveren van dag-, nieuws- en weekbladen en tijdschriften.

6. Een overeenkomst met beperkte duur tot het geregeld ter kennismaking afleveren van dag-, nieuws- en weekbladen en tijdschriften (proef- of kennismakingsabonnement) wordt niet stilzwijgend voortgezet en eindigt automatisch na afloop van de proef- of kennismakingsperiode.

Duur

7. Als een overeenkomst een duur van meer dan een jaar heeft, mag de consument na een jaar de overeenkomst te allen tijde met een opzegtermijn van ten hoogste een maand opzeggen, tenzij de redelijkheid en billijkheid zich tegen opzegging vóór het einde van de overeengekomen duur verzetten.

Artikel 9 - Betaling

1. Voor zover niet anders is overeengekomen, dienen de door de consument verschuldigde bedragen te worden voldaan bij het afsluiten van de verkoop.

2. De consument heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens onverwijld aan de ondernemer te melden.

3. In geval van wanbetaling van de consument heeft de ondernemer behoudens wettelijke beperkingen, het recht om de vooraf aan de consument kenbaar gemaakte redelijke kosten in rekening te brengen.

Artikel 10 – aansprakelijkheid

1. Tenzij uitdrukkelijk en schriftelijk anders bedongen, nemen wij voor het leveren van onze prestaties t.a.v. u uitsluitend een inspanningsverbintenissen op ons.

2. Wij zijn daarbij enkel aansprakelijk in geval van opzettelijke fout, kennelijk zware fout, bedrog en/of fraude.

3. Indien onze aansprakelijkheid weerhouden zou worden, aanvaardt u uitdrukkelijk dat, behoudens opzettelijke fout, bedrog of fraude:

– wij niet aansprakelijk zullen zijn voor enige winstderving, indirecte, incidentele, -of gevolgschade – dan wel verliezen (met in begrip van, maar zonder beperking tot: punitatieve of voorbeeldige schadevergoedingen, schade geleden door derden, inkomensverliezen, gebruiksverliezen of verloren producten, contracten, cliënteel, goodwill, verloren tijd, data, gegevens, imagoschade, bedrijfsonderbreking of stilstand of enige claims van derden);

– onze aansprakelijkheid ten opzicht van u in elk geval beperkt zal zijn tot 10% van het bedrag dat door u werd betaald voor de onder de relevante overeenkomst verkochte producten en/of diensten met betrekking tot dewelke onze aansprakelijkheid zich voordoet, gedurende de laatste twaalf (12) maanden voorafgaand aan het betrokken schadegeval, waarbij onze totale aansprakelijkheid in geen geval meer kan bedragen dan het bedrag dat gedekt wordt door de aansprakelijkheidsverzekering die door ons werd afgesloten, met een maximum van 10.000,00 EUR.

4. Onverminderd voorgaande bepalingen, zijn wij niet aansprakelijk voor onder meer (zonder beperking):

– de extra kosten die voortvloeien uit het feit dat de onderdelen, nodig voor een herstelling of upgrade, niet meer in de markt verkrijgbaar zijn; wij zullen u in dit geval een aanvaardbaar alternatief voorstellen;


– het verlies van DATA en enige andere informatie, onder welke vorm dan ook, zelfs indien dit verlies zich voordoet tijdens onze interventie en/of van één van onze leveranciers; U dient zelf de gepaste maatregelen te nemen om zich tegen eventueel gegevensverlies te beschermen, waaronder (zonder beperking) het nemen van een volledige en betrouwbare back-up van alle systemen en gegevens, vooraleer wij onze diensten uitvoeren.


– de slechte werking van het systeem ten gevolge van fysische wijzigingen die niet door ons werden uitgevoerd;


– fouten die zich voordoen na “aanpassingen” en/of manipulaties uitgevoerd door uzelf of een derde partij, noch voor het blijven functioneren van onze software(-oplossingen); kosten die door ons gemaakt worden om deze fouten te herstellen, zullen aan de geldende tarieven in rekening gebracht worden;


– door derden geleverde software en/of hardware, alsook niet voor schade aan door ons geleverde producten en/of diensten ten gevolge van een interventie van een derde;


– de financiële kosten ten gevolge van een defect of het slecht werken van het systeem door het niet respecteren van de bovenvermelde afspraken;


– support waarvoor wij reeds een niet opgevolgde interventie hadden voorgesteld.

5. U vrijwaart ons te allen tijde voor alle aanspraken van derden.

11. Intellectuele rechten op software en gebruiksrechten

1. Alle intellectuele eigendomsrechten op de door ons verkochte software, zelfs voor software die op uw maat werd ontwikkeld, komen uitsluitend toe aan onszelf, onze eigen licentiegevers of onze leveranciers, naargelang de eigenaar. Het gaat hierbij steeds om de verkoop van een gebruikslicenties. U verkrijgt uitsluitend de aan u uitdrukkelijk toegekende gebruiksrechten op de bedoelde software.

2. Het toegekende gebruiksrecht is beperkt tot de overeengekomen (licentie-) voorwaarden en is niet-exclusief, niet-overdraagbaar aan derden, niet sublicencieerbaar, en dit gebruiksrecht kan vervallen indien de facturen m.b.t. deze software op hun vervaldag niet werden vereffend. De toegekende gebruiksrechten gelden uitsluitend voor uw persoonlijk gebruik. Het is u verboden om de software of onderdelen ervan op om het even welke wijze te verwerken, te wijzigen, na te maken, de namaking ervan toe te laten of te bevoordeligen of onze producten te commercialiseren.

3. Voor software die wij verkopen, maar die niet door ons werd ontwikkeld en waarvan wij niet de oorspronkelijke licentiegever zijn, zijn steeds de (licentie-)voorwaarden van de oorspronkelijke licentiegever van de software van toepassing. U bent als enige verantwoordelijk voor de naleving van deze (licentie-)voorwaarden opgelegd door de oorspronkelijke licentiegever van de software, zonder mogelijkheid van verhaal ten aanzien van ons. U zult ons vrijwaren en schadeloosstellen voor iedere vordering en/of andere schade, van welke aard ook, die wij zouden lijden ten gevolge van een niet-naleving door u van één of meerdere van de (licentie-)voorwaarden van de oorspronkelijke licentiegever van de software die op u rusten.

Artikel 12- Klachtenregeling

1. De ondernemer beschikt over een voldoende bekend gemaakte klachtenprocedure en behandelt de klacht overeenkomstig deze klachtenprocedure.

2. Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen 7 dagen volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij de ondernemer, nadat de consument de gebreken heeft geconstateerd.

3. Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de ondernemer binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.

4. Indien de klacht niet in onderling overleg kan worden opgelost ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling.

5. Bij klachten dient een consument zich allereerst te wenden tot de ondernemer. Een klacht schort de verplichtingen van de ondernemer niet op, tenzij de ondernemer schriftelijk anders aangeeft.

6. Indien een klacht gegrond wordt bevonden door de ondernemer, zal de ondernemer naar haar keuze of de geleverde producten kosteloos vervangen of repareren.

Artikel 13 - Geschillen

1. Op overeenkomsten tussen de ondernemer en de consument waarop deze algemene voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Belgisch recht van toepassing. Ook indien de consument woonachtig is in het buitenland.

Artikel 14 - Aanvullende of afwijkende bepalingen

Aanvullende dan wel van deze algemene voorwaarden afwijkende bepalingen mogen niet ten nadele van de consument zijn en dienen schriftelijk te worden vastgelegd dan wel op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kunnen worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager.

Artikel 15 – GDPR

1.ALGEMEEN

Indien partijen persoonsgegevens (zoals identificatiegegevens, contactgegevens, …) verwerken gebeurt dit met inachtneming van alle wettelijke verplichtingen, waaronder (zonder beperking) de Verordening (EU) 2016/679 van 27 april 2016 van het Europees Parlement en de Raad betreffende de bescherming van natuurlijke persoenen in verband met de verwerking van persoonsgegevens en betreffende het vrije verkeer van die gegevens (hierna “GDPR” genoemd).

U bent verantwoordelijk voor de persoonsgegevens die u meedeelt aan ons en verklaart en garandeert dat alle persoonsgegevens die door of namens u aan ons worden verstrekt werden verzameld met inachtneming van de GDPR. U zult ons vrijwaren en schadeloosstellen voor iedere vordering en/of andere schade, van welke aard ook, die wij zouden lijden ten gevolge van een niet-naleving door u van een of meerdere GDPR verplichtingen die op u rusten.

23.2. BAUWARE ALS VERWERKINGSVERANTWOORDELIJKE

U erkent en aanvaardt dat wij het recht hebben om persoonsgegevens te verzamelen en verwerken in overeenstemming met ons privacybeleid Wij treden daarbij op als verwerkingsverantwoordelijke. In ons privacybeleid vindt u verdere informatie over de verwerking van persoonsgegevens door ons, de finaliteiten van de verwerking, de categorieën van persoonsgegevens die daarbij betrokken zijn, de wijze van dataverzameling, de bewaartermijn van de persoonsgegevens en de manier waarop u uw rechten kunt uitoefenen en uw privacykeuze kunt maken.

U erkent en aanvaardt dat onze bestanden toegankelijk kunnen zijn voor derden die werken in onze naam en voor onze rekening.

23.3. BAUWARE ALS VERWERKER

Indien u persoonsgegevens verstrekt aan ons in verband met uw gebruik van onze diensten en producten en aan ons vraagt om persoonsgegevens te verwerken ten behoeve u met als enig doel om onze diensten en producten ter beschikking te stellen van u, treedt u op als verwerkingsverantwoordelijke voor deze persoonsgegeven en treden wij op als verwerker voor deze persoonsgegevens, zoals beschreven in de GDPR.

Wij zullen de persoonsgegevens verwerken of doorgeven volgens uw instructies en/of in overeenstemming met uw gebruik van onze diensten en producten, tenzij wij deze persoonsgegevens volgens de wetten van de Europese Unie of een van haar lidstaten anders moet verwerken of doorgeven. In dat laatste geval zullen wij u daarvan vooraf in kennis stellen, tenzij de wet deze kennisgeving verbiedt.

Op uw verzoek en rekening houdend met zowel de aard van de verwerking als de informatie waarover wij beschikken, zullen wij u in de mate van het mogelijke redelijke bijstand bieden, de nodige informatie verstekken, alsook meewerken aan redelijke vragen om audits uit te voeren, in overeenstemming met de GDPR. De kosten hiervoor zijn ten uwe laste en wij behouden ons het recht voor om voor onze bijstand een redelijke vergoeding te eisen.

U verleent ons hierbij uitdrukkelijk de toelating om voor de verwerking van persoonsgegevens onderaannemers in te schakelen.

Wij zijn gerechtigd om de persoonsgegevens door geven aan een land buiten de Europese Economische Ruimte waarvan de Europese Commissie niet erkent dat het een passend niveau van gegevensbescherming biedt, indien wij (i) gepast waarborgen voorzien gegeven in overeenstemming met GDPR of (ii) ons kunnen beroepen op een afwijking waarin de GDPR voorziet om deze doorgifte mogelijk te maken. U verbindt zich ertoe om op ons verzoek de nodige documenten te ondertekenen en handelingen te stellen om dergelijke gepaste waarborgen te implementeren.

U aanvaardt dat u als verwerkingsverantwoordelijke de primaire verantwoordelijke bent voor de verwerking van deze persoonsgegevens. Een inbreuk op de GDPR door ons zal enkel onze fout worden geacht indien wij hebben gehandeld buiten of tegen uw wettige instructies.